Seitsemän asuntoa ja kolme paimenta : kertomuksia mystisistä kokemuksista (ljudbok)

Millaisia mystiset kokemukset ovat ja voiko sellaisia kokea vielä nykyäänkin?

Teoksessa kerrotaan kuuluisien katolisten mystikkojen kuten Pyhän Birgitan, Avilan Teresan ja Ignatius de Loyolan elämästä ja hengellisistä kokemuksista, suomalaisen Helena Konttisen näyistä ja toiminnasta ja Lorna Byrnen enkelikokemuksista. Kirjassa käsitellään lisäksi muun muassa islamin mystikoita, neitsyt Marian ilmestymisestä Portugalin Fatimassa, kuolemanrajakokemuksia ja kontemplaatiota sekä zen-meditaatiota ja mindfulnessia.

Teos tuo selkeästi esiin mystiikan maailman moniulotteisuuden ja toisaalta sen universaalin lähteen. Kirja korostaa myös hengellisen ohjauksen merkitystä.

Elina Grönlund on vapaa kirjoittaja ja kääntäjä. Hän on koulutukseltaan erikoissairaanhoitaja ja terveydenhuollon maisteri. Hän toimii kuolevan hoidon kouluttajana ja on kirjoittanut useita aihepiiriin liittyviä tieteellisiä artikkeleita. Häneltä on ilmestynyt aiemmin teos Matkavalmisteluja ja opastajia (Basam Books 2015).

Ej tillgänglig.

Seitsemän asuntoa ja kolme paimenta: kertomuksia mystisistä kokemuksista

Grönlund, Elina; Kaikkonen, Mili

Huuhaa-Suomen historia