Kari, tasavallan hovinarri : Tositarinoita elämästä (ljudbok)

Pilapiirtäjä, professori Kari Yrjänä Suomalainen (1920-1999) oli legenda jo eläessään. Hän syntyi taiteelliseen sukuun ja piirsi jo koulupoikana koepaperiin opettajan karikatyyrin. Kari osallistui jatkosotaan tykistön tulenjohtueessa ja TK-miehenä. Vahva isänmaallisuus kulki Karin mukana läpi elämän.

Kari loi uransa ennen kaikkea Helsingin Sanomien poliittisena pilapiirtäjänä ja oli piirroksissaan ja mielipiteissään kaikkea muuta kuin poliittisesti korrekti.

Millainen oli Kari Suomalainen ihmisenä, aviomiehenä ja isänä? Toimittaja Seppo Porvali kuvaa elämäkertateoksessa tuntemansa Karin elämänkaarta unohtamatta Suomalaisen vahvinta asetta - huumoria!

Lind & Co AB 1. utgåva

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Sotalentäjä Ville Salminen