Kaamos. En andra chans (ljudbok)

Vad kan vara så fruktansvärt fel med den här ponnyn att ägaren så förtvivlat gärna vill slippa honom? Thors svar sänder en iskall rysning längs min ryggrad. - Allra helst hade jag velat leda ut odjuret i skogen och skjuta honom.
När Alexis Evans flyttar tillbaka till Finland och får praoplats på Lundgårdens ridstall är hon fast besluten att hon är där endast för att mocka dynga och utfodra hästar. Minnena från tiden som tävlingsryttare på nationell nivå i England jagar henne och att sätta sig på hästryggen igen är uteslutet. Men under sin första praodag vid stallet får Lexi träffa en kolsvart valack som väcker hennes slumrande ryttarhjärta. Olyckligtvis är Kaamos förflutna lika mörkt som hans vildvuxna päls. Trots det bestämmer sig Lexi för att göra allt hon kan för att rädda honom. Men kommer Kaamos att få en andra chans? Och blir det Lexi som får ge honom den?

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Familjealbum : minnen, historia, utvikningar

Groth, Joakim