Hur får djurungarna mat? (ljudbok)

Hur får djurungarna mat? är en bok för barn som, med enkel text och färgglada bilder i ljusa toner, berättar hur några av djurungarna i den svenska faunan får mat. Kanske är det en mamma eller en pappa som matar dem? Eller är det någon helt annan?

I boken möter vi och lär oss även lite lättare fakta om rådjur, nässelfjäril, talgoxe, myra, snäcka, dödgrävare, groda, säl, dyngbagge och geting.

Boken och bilderna är faktagranskade av Andreas Nord, docent i biologi vid Lunds universitet, och är den andra i en planerad serie av böcker med allmänbildande fakta och finurliga bilder som underhåller såväl liten som stor.

Fin naturbok med härliga texter och söta bilder. Kul med fakta om djurens mat. Kommer bli uppskattad av barnen på förskolan. Helena Kusagård, Förskolelärare

Ej tillgänglig.

Hur får djurungarna mat?

Klasson, Annie