Agatha Christien murhat rikostutkijan silmin (ljudbok)

Todellista herkkua Agatha Christien mysteerien faneille.

Kirja kertoo, miten taitavasti Agatha Christie sisällytti rikosteknisen tutkinnan varhaiset edistysaskeleet romaaneihinsa, ja miltä murharouvan punomat juonet näyttävät modernin oikeuslääketieteen valossa.

Agatha Christie loi romaaneihinsa jännitystä ja uskottavuutta kytkemällä juoneen aikakautensa todellisia rikostutkinnan metodeja. Hän seurasi tarkasti alan edistysaskeleita ja toi ne suuren yleisön tietoisuuteen kirjoissaan.

Carla Valentine osoittaa miten hyvin Agatha Christie oli ajan hermolla, olipa sitten kyse toksikologiasta, sormenjälkitutkimuksesta, käsiala-analyysistä, ballistiikasta, verijälkitutkimuksesta tai ruumiinavauksesta.

Kirja käy läpi kaikki Agatha Christien kirjojen murhat ja niiden toteutustavat. Lukija pääsee seuraamaan Hercule Poirotin ja Neiti Marplen tutkimuksia modernin rikostekniikan valossa. Tapauksia myös verrataan tosielämän vastaaviin hyytäviin rikoksiin.

Carla Valentine on englantilainen patologi, tietokirjailija ja Lontoon patologisen museon kuraattori. Valentine on tehnyt koko työuransa kuolleiden parissa. Hän on työskennellyt niin kuolemansyyn tutkijana ruumiinavauksissa kuin vainajien käsittelijänä hautaustoimistossa. Ammatin valinta oli Agatha Christien innoittama. Oikeuslääketieteen tutkinnon jälkeen hän ryhtyi opiskelemaan myös rikosteknistä arkeologiaa. Oikeuslääketieteen ja teknisen rikostutkinnan historia on Carla Valentinen erikoisalaa.

Alajärvi, Alavus, Evijärvi, Ilmajoki, Isojoki-Storå, Isokyrö-Storkyro, Karijoki-Bötom, Kaskinen-Kaskö, Kauhajoki, Kauhava, Kuortane, Kurikka, Laihia-Laihela, Lappajärvi, Lapua-Lappo, Perho, Seinäjoki, Soini, Teuva-Östermark, Veteli-Vetil, Vimpeli, Ähtäri-Etseri
Eepos-kirjastot.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda