Yrityskulttuuri käytännössä: Konkretiaa tavoitekulttuurin johtamiseen

Yrityskulttuurin johtaminen on liiketoiminnallisten tavoitteiden ja inhimillisen pääoman taitavaa liimaamista ja yhteensovittamista. Kulttuurin merkitys yrityksen arvonmuodostuksessa on laajasti tunnistettu, mutta vain pieni osa johtajista kokee nykykulttuurin tukevan liiketoimintaa riittävästi. Yrityskulttuuria pidetään usein epämääräisenä ja jäsentymättömänä voimana, mikä tekee sen johtamisesta haastavaa - muttei mahdotonta.

Mistä tietää, millainen yrityksen kulttuuri on nyt? Miten tavoitekulttuuri määritellään ja millaisella toiminnalla tavoitteet saavutetaan? Miten työntekijät saadaan mukaan kulttuurin kehittämiseen? Miten kulttuurimuutoksen onnistumista mitataan?

Yrityskulttuuri käytännössä on helposti pureksittava opas johtajille, jotka haluavat rakentaa kulttuurista konkreettista kilpailuetua. Kirja tarjoaa monipuolisen kattauksen työkaluja yrityskulttuurin johtamiseen ja kehittämiseen. Se sisältää myös useita yritysesimerkkejä, joista lukija saa tukea ja inspiraatiota kulttuurin muotoiluun. Kirjan oppeja voi soveltaa yrityksen koosta, toimintaympäristöstä ja nykykulttuurista riippumatta.

Alma Talent 1. painos

Kulttuuristrategia : rakenna yrityskulttuuri, jota työntekijät, asiakkaat ja omistajat rakastavat

Rossi, Asta

Teollisuustalous kehittyvässä liiketoiminnassa