Virus: Tarina Minna Mittarimadosta, viruksista ja muista taudinaiheuttajista: Tietoa ja hauskoja tehtäviä

Kirja viruksista ja muista taudinaiheuttajista päiväkoti-ikäisille lapsille.

Minna Mittarimato -paralla on nuha ja yskä, kuumetta ja muutenkin kurja olo. Minna Mittarimato on sairas. Hänen ystävänsä, lääkärimato Tiitus Tietäväinen kertoo, että flunssasta on luultavasti vastuussa virus. Koska Minna on neuvokas mato, hän haluaa tietysti selvittää asian tarkalleen:

Mikä on virus? Miksi virukset voivat sairastuttaa? Miten ihminen paranee? Miten virustartunnalta voi välttyä?

Minna ja Tiitus kertovat viruksista ja muista taudinaiheuttajista lapsentajuisesti päiväkoti-ikäisille lapsille. Mukana on tehtäviä, esimerkiksi ”viruspalapeli”, jossa harjoitellaan samalla muotoja ympyrä, neliö ja kolmio.

Mukana linkki osoitteeseen, jossa voi tulostaa opetusjulisteen tärkeimmistä hygieniasäännöistä.

Suomenkielisen tekstin on tarkastanut suomalainen lääkäri.

Virus: Elämän synnyttäjä, kuoleman kylväjä, ajatusten tartuttaja

Jalasvuori, Matti

Tuhon äärellä: Virus X : Tuhon äärellä

Rahkonen, Juha