Valheita Manhattanilla : New York -sarja

Kuvaus amerikkalaisen, särmikkään kirjailijan ja hänen lähipiirinsä yrityksistä pysyä pinnalla Manhattanin kovassa kilpailussa, jossa kumppaneita ja olosuhteita käytetään häikäilemättömästi hyväksi. Taustalla sykkii kuitenkin aito ja kiihkeä elämänjano.

Anita kirjoittaa runoja, romaaneja, suunnittelee musikaaleja. Hän opettaa luovaa kirjoittamista harvalle asiakaskunnalleen. Näistä saadut ansiot ja kuukausittain maksettava perintöosuus asettavat tiukat raamit elämiselle. Tärkeää on miltä näyttää.

Hän pitää epätoivoisesti kiinni ystävistään. Miehiä tulee ja menee. Hän ei pysty elämään yksin hetkeäkään.

Anitan musikaali Marilyn Monroesta esitetään off off Broadwaylla vain kaksi kertaa. Rahat loppuvat kesken.

Sirkka Auran New York-sarja: Valheita Manhattanilla 2012, Amerikan aika 2013 Viisisataa kiloa 2015, Jokainen kirjoitettu sana, Bisnesnaisen päiväkirja 2016

Romaaneista kirjoitettua:

”Manhattanin syke siirtyi kirjaan.” Länsi-Savo ”Auran esikoisteos on kypsää tekstiä. Hieno teos erilaisesta ympäristöstä.” Satakunnan Kansa ”Sirkka Aura on elänyt elämää, joka on tehnyt hänestä juuri tämän esikoiskirjan kirjoittajan.” Ilkka ”Amerikan aika on värikäs ja tapahtumarikas kirja, joka avaa meille näköaloja erilaiseen elämään ja ihmiskohtaloihin.” Satakunnan Kansa ”Raudanluja bisnesnainen. Sirkka Aura on jalostanut kokemuksensa Wall Streetilta kirjoiksi.” Keskisuomalainen

Ballara Kustannus 1. painos

New York : maailman paras shithole city