Talvisodassa tuhottuja Puna-armeijan tankkeja

Talvisodassa tuhottuja Puna-armeijan tankkeja kirjassa kuvataan Neuvostoliiton panssarijoukkojen kehitys 1920- ja 1930-luvuilla. Kirjassa esitetään myös Suomen sotaväen kehitys itsenäisyyden alusta talvisodan alkuun. Suomen armeijan osalta erityinen huomio on panssari- ja panssarintorjuntajoukkojen kehityksessä 1930-luvun alussa ennen talvisotaa. Tässä kirjassa tutkimuksen keskeisenä kohteena on Puna-armeijan panssarijoukkojen toiminta talvisodassa sekä talvisodan sotilaiden toiminta ylivoimaisen vihollisen panssarivaunujen torjunnassa ja tuhoamisessa. Eri rintaman osuuksilla tuhottujen panssarivaunujen kuvien avulla pyritään antamaan konkreettinen käsitys talvisodan taistelijoiden panssarintorjuntakyvystä vähäisillä käytössä olleilla panssarintorjunta-aseilla, miinoilla ja tilapäisvälinen sekä tykistön ja kranaatinheittimistön epäsuoralla tulella.

Talvisota Venäläisin silmin

Irincheev, Bair