Tal & Språkträning i Babb. värld

Välkommen in i Babblarnas värld, en värld full av tal- och språkträning! I Babblarnas värld finns det inga bör eller måsten. Här finns lek, fantasi och lagom stora utmaningar. Den här boken fungerar som både handledning och inspiration och du kan lätt välja om du vill jobba strukturerat och systematiskt eller om du vill använda enstaka material i språkstimulerande syfte. Här gäller det att utmana barnets skaparkraft och problemlösningsförmåga alldeles lagom. Barnet drivs av nyfikenhet och en lust att bli utmanad och det viktigaste i leken med Babblarna är att det är roligt, fantasieggande och meningsfullt för både barn och vuxna. Att skapa lust till tal och språk öppnar oanade möjligheter till lärande. Tal- och språkträning i Babblarnas värld är den femte boken i Iréne Johanssons serie om språkträning enligt Karlstadmodellen. Tidigare finns Performativ kommunikation, Ordstadium, Enkel grammatik och Utbyggd grammatik.

Perfekt på ytan defekt inuti: hantera vardag och familjeliv med en narcissist

Lundberg, Alicia

Hälsovikt för ditt barn : vetenskap, verktyg och vägen framåt

Nowicka, Paulina