Syntisen jäljillä

Calderin nummelta muinaisen kivikehän varjosta löydetään miehen ja naisen ruumiit. Molemmat ovat kuolleet väkivaltaisesti, vaikkakin eri tavoin. Naisuhri tunnistetaan Nicola Maideniksi. Hänen isänsä Andy Maiden työskenteli aikoinaan keskusrikospoliisin salaisimmassa yksikössä ja on rikoskomisario Thomas Lynleyn entinen kollega ja oppi-isä. Lynley kutsutaan Derbyshireen tutkimaan järkyttävää tapausta. Hän ottaa mukaansa Winston Nkatan ja jättää pitkäaikaisen työparinsa Barbara Haversin Lontooseen etsimään tietoja miesuhrista. Havers on pahoillaan ja tuohtunut Lynleyn valinnasta. Lynley puolestaan riitaantuu vaimonsa Helenin kanssa, joka puolustaa Barbaraa. Vähitellen rikoksen tutkijat ajautuvat syvälle arkaluonteiseen ja salattuun maailmaan, jossa kukaan ei ole aivan sellainen kuin päällepäin näyttäisi. Lynley huomaa, että jotkin asiat pystyvät ällistyttämään häntä vielä viidentoista rikospoliisivuoden jälkeenkin, ja ajatus painaa kuin kivi hänen sisintään. Syntisen jäljillä on mutkikas murhamysteeri ja lisäksi taidokas kuvaus rakkauden monista kasvoista. ”Tätä älykkäästi etenevää jännitystarinaa ei voi jättää kesken.” - Publishers Weekly ”Tyylikäs trilleri” - Wall Street Journal Elisabeth George (s. 1949) on yhdysvaltalaissyntyinen kirjailija, joka kirjoittaa Englantiin sijoittuvia rikosromaaneja. Georgen teosten päähenkilöinä ovat yleensä rikoskomisario Thomas Lynley ja ylikonstaapeli Barbara Havers. Hänen kirjojaan on käännetty yli 25 kielelle ja niitä on myyty miljoonittain.

Jentas Books 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda