Susikoira Roin tunturiseikkailu

Tomi on ystävystynyt pelastamansa saksanpaimenkoiran kanssa - ja antanut sille nimeksi Roi. Roi on poikkeuksellisen fiksu koira, uskollinen ystävä ja aina valmiina toimimaan. Kun Tomi ja Roi saavat tilaisuuden lähteä keväällä Lappiin, molemmat ovat innoissaan. Edessä ei ole kuitenkaan rentouttava loma valkoisilla ja aurinkoisilla hangilla, vaan ystävykset joutuvat jälleen tositoimiin. Salaperäiset rikolliset yrittävät päästä rajan yli pois Suomesta, ja lisäksi Tomi ja Roi pääsevät yllättäen auttamaan kadonneen lomailijan etsinnöissä. "Susikoira Roin tunturiseikkailu" on Jorma Kurvisen nuorisoromaani vuodelta 1979. Se on osa suosittua "Susikoira Roi" -kirjasarjaa, jossa on 20 osaa. Kirjasarjasta on tehty myös TV-sarja 1980-luvulla.

Saga Egmont 1. painos

Susikoira Roin tunturiseikkailu