Små korn av sanning om tankar

En vägvisare … som pekar.

Somliga människor stirrar sig blinda på vägvisaren, och blir sedan besvikna när de upptäcker att det enda de ser är en skylt. Andra låter blicken nyfiket spana i den riktning som vägvisaren pekar, och förälskar sig därefter i destinationen. Den här boken har varken ambition att vara en skylt eller en destination. Endast en enkel vägvisare. Som står där den står. Och pekar. Bara det – en vägvisare. Som pekar.

Små korn av sanning om tankar är del av en samling tänkvärda citat av Dennis Westerberg. Dennis Westerberg är en prisbelönt föreläsare, coach och författare som grundar sin verksamhet i ”de tre principerna” om tanken, medvetandet och sinnet, som hjälper människor att komma till sinnesfrid, minskad stress och arbetsglädje. Läs mer på www.denniswesterberg.com.

Läs också:

Små korn av sanning om sinnesro

Små korn av sanning om medvetandet

Bara en tanke : din guide till villkorslöst välmående

Westerberg, Dennis

På väg att skiljas? Lyssna på detta först. Din guide till villkorslös kärlek.

Lydahl, Tomas; Westerberg, Dennis

Du är inte trasig. Endast oskyldigt knasig. : en bok för dig med ett intrasslat tänkande.

Westerberg, Dennis

Konsten att älska sitt jobb – Din guide till villkorslös arbetsglädje.

Lydahl, Tomas; Westerberg, Dennis

Ett stressfritt liv - Din guide till ett liv utan stress, press och oro.