Se on ihan susi: Suomen viehättävin susikirja

Miten sudet viestivät toisilleen? Mitkä ovat lauman sisäiset säännöt? Minkälaisia sudenpennut ovat syntyessään?

Suden levinneisyys maapallolla on yksi suurimmista heti ihmisen ja hiiren jälkeen. Suomen susi valloitti jo jääkauden päätyttyä, ja aluksi ihmiset ja sudet tulivat hyvin toimeen keskenään. Susi on sosiaalinen, viisas ja taitava eläin, jolle perhe ja lauma ovat luonnollinen tapa elää - silti se on vahva myös yksin. Se on ihan susi on kiehtova kirja parjatusta ja rakastetusta petoeläimestämme. Ihastuttavasti kuvitettu kaikenikäisten tietokirja tutustuttaa lukijan suden elämään, lajityypilliseen käyttäytymiseen ja historiaan.

Taitavana pitkän linjan biologian kuvittajana tunnettu Maia Raitanen on kuvittanut oppikirjoja ja tietokirjoja vuodesta 1980. Raitasen teokset ovat riemastuttavia koko perheen tietokirjoja, joissa tutustutaan Suomen kaloihin, nisäkkäisiin ja lintuihin.

Into Kustannus 1. painos

Darwinin vanavedessä : matkalla maailman ympäri

Se on ihan susi

Raitanen, Maia