Så annonserar du på Google och Facebook steg för steg

Lär dig annonsera på Google och Facebook och få fler kunder

Annonsera på Google och Facebook steg för steg är vår nya e-bok som hjälper dig att förstå grunderna i hur du annonserar på Google och på Facebook för att hitta fler lönsamma kunder.

Kanske ska du starta eget eller är småföretagare och vill komma igång att annonsera med hjälp av de mera avancerade digitala annonsverktygen som Google Ads och Facebook Ads Manager.

Då kan vår nya e-bok hjälpa dig steg för steg att förstå hur du ska göra för att hitta din exakta målgrupp och fler lönsamma kunder.

Boken förklarar hur Google Ads struktur är uppbyggd och hur du skapar din annonskampanj utifrån olika marknadsföringsmål.Google Ads är en annonsauktion och annonsrankningen är en kombination av budbeloppet, annonsens relevans, målsidans kvalitet och förväntade effekten av tillägg och andra annonsformat. Du lär dig mer om annonsgrupper och hur du hittar dina sökord och att skriva bra annonstexter.

Boken förklarar även hur du enkelt utifrån statistik kan analysera din annonskampanj. Med ökad kunskap om Google Ads kan du sänka dina annonskostnader och öka avkastningen på annonsinvesteringen över tid.Förutom att annonsera på Google steg för steg tar boken även upp hur du kan annonsera på Facebooks avancerade annonsverktyg Ads Manager för att hitta din exakta målgrupp.

I dag når dina inlägg på en Facebooksida bara ett begränsat antal av dina följare. Antalet som ser dina inlägg styrs av Facebooks algoritm utifrån relevans därför behöver du annonsera för att nå ut till flera potentiella kunder.Boken förklarar på samma sätt som att annonsera på Google Ads hur du annonserar på Facebook steg för steg.Hur du väljer din målsättning för kampanjen och hur du når rätt personer med Facebooks olika målgrupper.Du får tips om hur du utformar en bra annonstext och hur du kan mäta och följa upp din annonskampanj.

Anders Lundstedt som har skrivit e-boken har en lång erfarenhet av såväl traditionella som digitala medier som tidigare marknadschef i marknadsledande företag som Cloetta och Aller Media.

I dag driver han en liten marknadsföringsbyrå som heter Action Marketing och brinner för att lära ut sina kunskaper för att du ska också kunna se möjligheterna med digital marknadsföring.

Lär dig grunderna i digital marknadsföring

Lundstedt, Anders

Allt du behöver veta om digital marknadsföring

Lundstedt, Anders