Rennot ipanat: Opas lasten tietoiseen rentoutukseen

Rennot ipanat on vanhemmille ja lasten parissa työskenteleville suunnattu selkeä opas lasten rentoutuksesta ja tietoisuustaidoista. Hippunen teoriaa ja iso läjä toimivia, helposti toteutettavia harjoituksia niin rauhallisille kuin vilkkaillekin lapsille. Elämän kiire ulottuu nykyään myös lasten maailmaan. Mukavat harrastukset voivat muuttua uuvuttaviksi, jos ei muista levätä tarpeeksi. Vain levossa aivot ja keho keräävät voimavarojaan. Nykyajan ylivirikkeellisessä maailmassa luontainen kyky rentoutua ei ole enää itsestäänselvyys ja hermoston liian pitkä ylivirittyneisyys saattaa aiheuttaa mm. stressiä, unihäiriöitä ja masennusta. Aikuisille on tarjolla monenlaista opasta elämän ja stressin hallintaan, mutta harva osaa tai haluaa käyttää aikuisille suunniteltuja harjoituksia lapsille. Tietoinen tapa pysähtyä ja rentoutua auttaa kuitenkin myös lasta ja on kullanarvoinen voimavara tulevaisuuden haasteissa. Tähän tarpeeseen Rennot ipanat-opas esittelee selkeitä lapsille ja lapsenmielisille suunnattuja rentoutusharjoituksia.

Books on Demand 1. painos

Mindfulness työssä : tietoinen läsnäolo vapauttaa onnistumaan

Wihuri, Antti-Juhani

Mindfulness työssä : tietoinen läsnäolo vapauttaa onnistumaan