Paranemisen taito: Kuinka löydän sisäisen viisauden ja itsehoidon voimavarat

Kirja on perusteellinen katsaus itsensä parantamisen tekniikoihin yhdistettynä empiirisiin tutkimuksiin, jotka todistavat, että näitä tekniikoita voi käyttää arvokkaina työkaluina myös lääketieteellisiin arviointeihin, diagnooseihin ja hoitoon. Siegel osoittaa kirjassaan, kuinka nämä metodit ovat yhdistettävissä moderniin lääketieteeseen.

Kirja havainnollistaa keinoja, joita voimme käyttää edistääksemme paranemista me. Sisällämme on valtava määrä voimaa, jolla on mahdollista luoda muutosta ja parantaa kehoamme. Kirja osoittaa, että itsensä parantamiseen on löydettävissä jokaiselle sopivia, yksilöllisiä keinoja.

Kirja muistuttaa, että mitä tahansa kamppailua käymmekään terveytemme kanssa, on olemassa keinoja, joita voimme käyttää voimaantuaksemme tilanteissa, joissa muuten tuntisimme itsemme voimattomiksi.

Lääketieteen tohtori Bernie S. Siegel jäi eläkkeelle yleis- ja lastenkirurgian vastaanotoltaan vuonna 1989. Siitä lähtien hän on pyrkinyt tuomaan inhimillisyyttä siihen, miten lääketieteelliset laitokset suhtautuvat potilaisiin. Hänen tavoitteenaan on kannustaa potilaita ottamaan vastuu omasta paranemisestaan. Siegel asuu Woodbridgessä, Conneticutissa. Paranemisen avain -menestyskirjailija Alexander Loyd on usein viitannut Siegelin Paranemisen taito -kirjaan opetuksissaan.

Viisas Elämä 1. painos

The Art of Healing : Uncovering Your Inner Wisdom and Potential for Self-Healing

Siegel, Bernie S.; hurn, Cynthia J.

Toiminnallisia loukkuja : hyvinvointi ja eriarvoisuus yhteiskunnassa

Kauppatavarana terveys: selviydy terveysväitteiden viidakossa

Knuuti, Juhani

Oopiumia ja ajatusharjoituksia : kirjoituksia antiikin lääketieteestä ja filosofiasta