Överlev krisen – Prepping och vardagsberedskap

Prepping är inte en hobby för enstöringar som bygger skyddsrum, hamstrar skjutvapen och inväntar domedagen. Det är något våra far- och morföräldrar, och deras föräldrar, var bra på. De hade alltid lager av livsnödvändiga varor. Sådana kloka förberedelser bör alla göra för att vara rustade för en oväntad kris.

Det senaste året har visat oss att nödsituationer kan uppstå när som helst. Överlev krisen är en lättläst och nyttig handbok för alla vardagspreppare – och för sådana som vill vara förberedda och klara sig när krisen är ett faktum. Inte minst de som vill slippa stå i kö i mataffären eller på apoteket när något samhällskritiskt och oförutsett har skett.

Boken tar upp skandinaviska förhållanden, och går igenom olika krisscenarier. Den tar också upp samhällets beredskap som helhet, och vad som brustit – och lyckats – under coronapandemin.

Fia och farmor i fjällen

Westerlund, Kristina

Sommaren med farfar

Wikman, Ellinor