Musiikkia kaikkiruokaisille suomalaisen populaarimusiikin äänitetuotanto 1945-1990

Suomalainen äänite täyttää 100 vuotta vuonna 2001. Äänitteen rooli on muuttunut tämän vuosisadan aikana teknisestä kuriositeetista musiikin tärkeimmäksi tallennus- ja välitysmenetelmäksi. Samalla suomalaisen populaarimusiikin tuotanto on kehittynyt asteittain kotikutoisesta ja harrastusluonteisesta puuhastelusta kansainväliset mitat täyttäväksi liiketoiminnaksi. Teos kuvaa tätä muutosprosessia ääniteteollisuuden sisältä käsin. Tarkastelussa ovat laajempien rakenteellisten ja teknisten muutosten lisäksi avainyksilöiden keskeisen roolin äänitteiden tuotannossa.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

78 kierrosta minuutissa : äänilevyn historia 1877-1960