Mitt liv i Japan 1 : En svensk mangatecknares bekännelser

2011 flyttade den svenska serietecknaren och illustratören Åsa Ekström till Japan för att försöka etablera sig som serieskapare i mangans hemland. Efter flera års slit kom genombrottet via en webbdagbok i serieform som snabbt blev oerhört populär. I korta, roliga och insiktsfulla serier skildrar Åsa många av Japans underbara, annorlunda och ibland svårbegripliga sidor, som de kan upplevas ur en inflyttad västerlännings perspektiv. Detta är en första samling av dagboksserierna i ett urval anpassat för en svensk publik. En bok för alla som är nyfikna på Japan och japansk kultur, presenterad i mangaform och med bibehållen japansk läsriktning.

Mitt liv i Japan 2 : En svensk mangatecknares äventyr

Ekström, Åsa

Dömda kvinnor : förbryterskor i Sveriges historia

Hägg, Elin