Mindfulness : medveten närvaro som levnadsstrategi

Mindfulness - medveten närvaro som levnadsstrategi lär dig att delta i livet medan det pågår och kan på så vis förändra din relation till dig själv och till ditt liv.

Mindfulness, eller medveten närvaro, handlar om att genom nyfikenhet, medkänsla och acceptans leva vaket och närvarande i livet som det är. I den här boken får du hjälp att hitta fram till ett mer hållbart förhållningssätt till livet. Den tar upp några centrala tankebegrepp inom mindfulnesstraditionen samtidigt som den bidrar med råd om hur du kan förhålla dig till dina tankar och känslor, din kropp och din omgivning.

Boken passar alla som är intresserade av mindfulnessträning, oavsett om du är erfaren eller nybörjare, och kan även användas som stöd för samtal och eftertanke. Den innehåller beskrivningar på övningar som är enkla att utföra i vardagen.

Viktoria Vingmarker är en svensk psykolog, klimatstrateg och författare som arbetar med att främja förändring hos såväl individer som på samhällsnivå. Hon skriver böcker inom psykologi, pedagogik och hälsa.

Mindfulfitness

Magnusson, Madeleine