Markku Kanerva : näin valmennan voittajia

Mikä on Markku Kanervan suuri oivallus? Miten syntyivät hänen keskeiset ajatuksensa ihmisestä, voittamisesta, johtamisesta ja pelaamisesta? Miksi juuri Markku Kanerva onnistui luotsaamaan joukkueensa arvokisoihin? Miten jalkapallo onnistuu pitämään Riven vieläkin koukussaan?

Uudessa, päivitetyssä e- ja äänikirjassa Markku ”Rive” Kanerva kertoo, kuinka historiallisen EM-kisapaikan myötä tehdyt suunnitelmat piti haudata hetkeksi, kun EM-turnaus siirtyi vuodella eteenpäin koronapandemianvuoksi. Neljä kertaa Vuoden Valmentajaksi valittu Markku Kanerva on uuden kulttuurin rakentaja ja innostava ihmisjohtaja. Eikä Rive olisi Rive, jos hän ei löytäisi yllättävästä vuoden pituisesta odotuksesta ja etätyöskentelystä jotain positiivistakin: Kanerva ei nimittäin jäänyt asiaa harmittelemaan, vaan käänsi katseensa Nations Leagueen ja johdatti Huuhkajat aivan Euroopan jalkapallon eliitin kynnykselle.

Päivitetyn äänikirjan lukijana on tunnettu urheilutoimittaja Matti Eve. Kirjassa kuullaan myös Riven itsensä ääntä. Legendaarinen jääkiekkovalmentaja Alpo Suhonen seurasi Kanervan työtä läheltä ja haastatteli Kanervaa ja hänen lähipiiriään syvällisesti ja moniulotteisesti. Työn tuloksena syntyi menestysteos Markku Kanerva - Näin valmennan voittajia yhdessä urheilutoimittaja, kirjailija Risto Pakarisen kanssa.

Markku Kanerva: näin valmennan voittajia

Suhonen, Alpo; Pakarinen, Risto; Eve, Matti; Kanerva, Markku