Maratonmimmi: Askelmerkit sohvalta maaliin

Miten selvitä maratonin maaliin menettämättä järkeä, elämää tai tyyliä? Juoksukirja naisille, joilla on tavoite.

Haluaisitko oppia juoksemaan? Haluaisit, mutta et voi, koska juokseminen on kamalaa. Tai onko tavoitteenasi maraton, mutta matkan pituus pikemminkin pelottaa kuin innostaa. Ei hätää, Maratonmimmi kertoo, miten sohvalta pääsee maratonin maaliin.

Innostavasti ja pilke silmäkulmassa kirjoitettu opaskirja kokoaa yhteen arkijuoksijan mieltä askarruttavat kysymykset. Kuinka sovittaa yhteen perhe ja juokseminen? Miltä juokseminen voi henkisesti ja fyysisesti tuntua? Miten juoksutapahtumaan valmistaudutaan? Kirjassa käydään läpi myös lihashuolto ja motivaation ylläpitäminen.

Maratonmimmi sopii niin juoksuharrastuksesta haaveileville kuin niille, joille arkilenkkeily on jo tuttua mutta joiden silmissä siintää nyt maraton. Kirjan juoksuohjelmat siivittävät saavuttamaan tavoitteet.

"Lähdin juoksuharrastukseen sohvatyynyjen välistä, ja olen parin vuoden sisällä juossut kahdeksan maratonia, enkä ole muuttunut maanisesti kimpoilevaksi jumppapirkoksi."

Sofia Kilpikivi on entinen sohvaperuna nykyinen PT ja maratoonari. Hänen Fitness Führer -bloginsa on valittu Suomen parhaaksi urheilublogiksi.

Tammi 1. painos

Juoksu. Fyysisiä mietiskelyjä

le Blanc, Guillaume; Kilpeläinen, Tapani

Juokse!: nopeammin, taloudellisemmin ja pidemmälle