Luo Guanzhongin Kertomus Kolmesta Kuningaskunnasta. Osa 1/4 Kapinallisia ja Eunukkeja

Luo Guanzhongin Kertomus Kolmesta Kuningaskunnasta on yksi Kiinan historian Neljästä Suurimmasta romaanista. Kyseistä romaania ei ole koskaan aikaisemmin käännetty suomeksi. Tämä romaani sijoittuu Kiinassa 100- ja 200-luvuille, jolloin Kiinaa hallinnut Han-dynastia oli vähitellen rappeutumassa ja sortumassa. Valta oli tuolloin talonpoikaiskapinoiden ja palatsijuonitteluiden kautta siirtymässä Han-dynastian epäpätevlltä keisareilta paikallisille kunnianhimoisille sotapäälliköille. Kuuluisimpia näistä sotapäälliköistä olivat kunnianhimoinen ja erittäin pätevä Cao Cao, kunniantuntoinen Liu Bei, inhottu tyranni Dong Zhuo ja epäröivä Yuan Shao.

Luo Guanzhongin Kertomus Kolmesta Kuningaskunnasta: Osa 2/4, Punaiset Kalliot

Luo Guanzhongin Kertomus Kolmesta Kuningaskunnasta : osa 3/4: Kolme Kuningaskuntaa

Quo vadis : kertomus Neron ajoilta

Sienkiewicz, Henryk