Liikkuvan kaluston sähköhydrauliikka: Electrohydraulics of the moving workmachines

Kirjassa käsitellään ikivanhan mutta samalla mitä nykyaikaisimman voimansiirtomenetelmän, hydrauliikan perusteita siinä laajuudessa, mitä koneiden käyttäjät, korjaajat ja kunnossapitäjät ammattillisen osaamisensa perustaksi tarvitsevat. Aihepiireinä ovat hydrauliikan ja sekä sähkön peruskäsitteet, komponenttien rakenteet ja toimintaperiaatteet sekä alalla vaadittava nestemekaniikka ja hydrauliikan sähköinen ohjaus. Kirjan tekemisessä on tavoiteltu metsä-, maanrakennus- ja työkonehydrauliikan teorioiden, toimintaperiaatteiden, vianetsinnän ja kunnossapitomenetelmien yksinkertaistamista niin, että aineisto sopii mahdollisimman hyvin perusopeiksi ja täydentämään hydrauliikan valmistajien merkkikohtaisia huolto- ja korjausohjeita. Kirja soveltuu raskaskalustomekaanikon ammattitutkinnon perusopintoihin sekä auto-, metsä- ja työkonetekniikan alojen perustutkintojen toisen ja kolmannen vuoden opintoihin. Kirja on tarkoitettu sekä oppilaitos- että omatoimiseen opiskeluun ja käsikirjakäyttöön.

Automaatiojärjestelmien hydrauliikka ja pneumatiikka

Keinänen, Toimi