Lihavuus: ylipaino alas luonnollisesti, nopeasti ja pysyvästi

Maailman väkiluku lisääntyy vuosittain huimaa vauhtia, ja erityisesti väestömäärä kaupungeissa lisääntyy voimakkaasti. Kaupungistumisen myötä myös ihmisten ravinto- ja liikuntatottumukset ovat huomattavasti muuttuneet viimeisten 40:n vuoden aikana. Aiemmin ihmiset tekivät huomattavan paljon kovaa fyysistä työtä, he harrastivat runsaasti urheilua ja erityyppistä liikuntaa ja ruoka oli hyvin yksinkertaista ja käsittelemätöntä, mutta terveellistä. Lihavuus oli erittäin harvinaista. Mutta nykyään lihavuus leviää Maailmalla epidemian lailla, kuten Maailman terveysjärjestö jo vuonna 1997 totesi. Tällä hetkellä Maailmassa on yli 1000 miljoonaa ylipainoista ja yli 300 miljoonaa lihavaa ihmistä, ja määrä kasvaa koko ajan. Tämä kirja on tehty yksinkertaiseksi ja helposti luettavaksi opaskirjaksi tavallisille ihmisille, ja myös lääkäreille, sairaanhoitajille, tutkijoille, opiskelijoille, urheilijoille ja heidän valmentajilleen.

Papujen voimalla: Uudista terveytesi voimaannuttavalla ravinnolla

Litsfeldt, Lars-Erik; Olsson, Patrik; Nurmi, Anne

Superfoods for dummies

Agin, Brent

Vaakakapina: Lopeta laihdutus, aloita elämä

Lehtinen, Jenny

Miksi syömisestä tuli niin hankalaa?

Kettunen, Timo

Mielen ruokaa : ravinnon vaikutus muistiin, jaksamiseen ja henkiseen tasapainoon

Piippo, Sinikka