Lapsen oma luontoretki : seikkailuja mökkimaisemissa

Suositun luontokirjasarjan uusin teos vie lapsen retkelle Suomen suveen ja mökkiluonnon ihmeisiin. Tietokirjan lämminhenkiset tarinat, yksityiskohtaiset tieto-osiot ja taidokkaat kuvat esittelevät ympäristön eliölajeja pienistä ötököistä ja perhosista lepakoihin, marjoista sieniin ja kaloista lintuihin. Asta-tyttö ja Joonas-serkku viettävät muistorikkaan kesän Kolisevanmäen tilalla. Saapuessaan ensi kertaa mökille he tapaavat hassun Tonttu-Hermannin, joka on asunut savusaunassa jo sata vuotta. Tonttu-Hermannista tulee lasten ystävä, joka on aina lähellä. Luonnossa seikkaillessaan Asta ja Joonas kohtaavat kurnuttavia sammakoita, jäniksenpojan ja maalaismaisemassa laiduntavan äksyn Peke-pässin sekä muita mielenkiintoisia eläimiä.

Minerva Kustannus 1. painos

Kuisma, Titta

Lapsen oma väriseikkailu

Kuisma, Titta; Nevakivi, Laila