Kun Suomi-rock puri ja löi : kapina-rockin synty, nousu, vaino ja (t)uho

Kun Suomi-rock puri ja löi on rohkea, hauska ja kantaaottava läpileikkaus 1970-80-lukujen sääntö-Suomesta, sen holhousyhteiskunnasta. Oman osansa saa toki nykyinen ajattelutapakin. Kirja kertoo miten nuoret yrittivät musiikin avulla vaikuttaa yhteiskuntaan ja osin siinä onnistuenkin. Jotkut tempauksista hätkäyttäisivät yhä tänäkin päivänä ja saisivat kukkahattutädit haukkomaan henkeään.

Kirja sisältää mittaamattoman arvokasta materiaalia vuosien varrelta. Kukapa muu aiheesta pystyisi yhtä laajasti ja katu-uskottavasti kirjoittamaan, kuin itse kapinavuosien ytimessä vaikuttaneet muusikot. Tuohon aikaan Sleepy Sleepers ja Kontra olivat Ylen mustalla listalla, eli heidän musiikkiaan ei ollut lupa soittaa radiossa saati sitten näyttää live-esiintymisiä televisiossa. Siksi näistä vuosista ei ole ollut aiemmin materiaalia saatavilla. Mutta nyt on!

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa
Vaski-kirjastot.

Led Zeppelin : the oral history of the world's greatest rock band / Barney Hoskyns

Hoskyns, Barney