Kieli ja uusi talous : Lingsoft Language Library

Lingsoftin perustajat, Helsingin yliopiston yleisen kielitieteen professori Fred Karlsson ja kieliteknologian professori Kimmo Koskenniemi, liikkuivat maailmanluokan innovaatioillaan digitalisaation ja uuden talouden syntymailla jo silloin, kun suuri murros oli vielä vain enne ja lupaus. FL Timo Tarmion kirjoittama Lingsoftin historian ensimmäinen osa valottaa kieliteknologian kehitystä uuden vuosituhannen alkuvuosiin, ohi Internetin tulon ja puheteknologian maihinnousun. Uuden talouden maailmanvaliot – Google, Amazon, Apple, IBM, Facebook – ovat kaikki kielellisen analyysin kaupallisia osaajia. Tämä on myös Lingsoftin maailma. Teos pohtii teknologisoidun kielen roolia myös historian muutosdynamiikan moottorina: kuinka digitalisaatio on oman ympäristömme kielellisyyden kiihdyttämö ja tunneaaltoja synnyttävä luonnonvoima. Auttaako tämä ymmärtämään myös Brexit- ja Trump-ilmiöitä?

Lingsoft Oy 2. painos

Imatra, Lappeenranta-Villmanstrand, Lemi, Parikkala, Rautjärvi, Ruokolahti, Savitaipale, Taipalsaari
Heili-kirjastot.

Kieli ja uusi talous