KDO ME OKRADL O MÉHO BRATRA?

Kniha nabitá fakty a príbehy od nekolika slovensko-švédsko-ceských autoru. Ponorte se do postrehu, vztahu mezi osobnostmi, národy a státy, skutecných a zároven ohromujících migracních osudu a dobrodružství, prolínání kultur a zábavy na dlouho dopredu. Kniha, ke které se budete zas a znova vracet. Ceská verze úspešného švédského vydání.

Konkrétní prípad muže, který neuprchl ze Slovenska a obral o dedictví uprchnuvšího bratra. Takových prípadu je víc, daleko víc, než si slušný clovek dokáže predstavit. Kniha odhaluje tuto stránku emigracních skandálu a hledá odpoved na otázku, kde se tyto nemravnosti vzaly.

---

Boken är full av fakta och berättelser från flera slovakiska-svenska-tjeckiska författare. Dyk in i insikter, relationer mellan personer och personligheter, nationer och stater, verkliga och svindlande öden.

Boken bjuder även på en redogörelse om en man som inte flydde från Slovakien, utan rånade sin utvandrade bror på allt arv. Sådana fall är legio, många fler än en anständig människa kan föreställa sig. Boken avslöjar denna sida av emigrationsskandaler och försöker ge svar på frågan om var ursprunget till denna destruktiva omoral finns.

Lathund för ambitiösa katter II

The Rocky Horror Prostata Show