Kasviekologia : millaista on luonnonkasvien elämä?

Kasviekologia-kirjassa tarkastellaan kasvien rakenne- ja elinkierto-ominaisuuksia ja perehdytään kasvien resurssien hankintaan ja käyttöön sekä sopeutumiseen erilaisiin kasvuoloihin. Kasvien lisääntymistä, etenkin pölytyksen ja siementen ekologiaa, käsitellään laajasti. Kasveja tarkastellaan myös osana laajempia kokonaisuuksia, kasvipopulaatioita ja -yhteisöjä. Tarkasteltavana on myös kasvien merkitys ekosysteemien toiminnalle. Kirjan eri luvut antavat vastauksia kysymykseen ”Millaista on luonnonkasvien elämä?”. Kirja soveltuu yliopistollisiin kasviekologian opintoihin, muun muassa biologian, yleisekologian ja ympäristönsuojelun opintoihin. Se sopii myös agronomien ja metsätalousinsinöörien ammatillisiin opintoihin. Kirjan kirjoittaja, dosentti Veikko Salonen, työskentelee opettajana Jyväskylän yliopiston avoimessa yliopistossa. Tutkimustyössään hän on keskittynyt kasviekologiaan ja erityisesti kasvien lisääntymisen evoluutioekologisiin kysymyksiin. Huom! Kirjaa ei voi tulostaa, eikä siitä voi kopioida valintoja leikepöydälle.

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.