Juliuksen rakkausrunoja: Hullulla halvat huvit, idiootilla ilmaiset

Tämä huumorikirjasarja on kirjoitettu kieli poskella ja pilke silmäkulmassa. Tässä dekkarihenkisessä tarinassa on sekopäistä touhua, hienovaraista parodiaa, ripaus satiiria sekä reilu kourallinen ihmettä ja kummaa. Juonenkäänteitä on vähintäänkin sopivasti ja lukijan on täysin mahdotonta arvata mitä seuraavaksi tapahtuu, paitsi jos lukee esimerkiksi jo toista kertaa. Hullunkurinen tarina kertoo omaperäisellä vinksahtaneella tyylillään yrittämisestä, haaveilusta, tuupettamisesta ja menestymisestä sekä niiden tavoittelusta. Miten ihmeessä tämä kaikki liittyy murhaan ja murhaajan etsimiseen? Tapahtumien kulku on paikoitellen päätä- huimaavaa, tässä kirjasarjassa ei hidastella eikä turhaan jaaritella. Päähenkilöitä on kymmen-kunta ja kaikki heistä kertovat samaa jännittävän pähkähullua tarinaa omasta näkökulmastaan. Googlaappa Juliuksen rakkausrunoja!

Satiiri : johdatus lajin historiaan ja teoriaan

Kivistö, Sari

Niistäjä