Johtoryhmän käsikirja: Organisaation tärkeimmän joukkueen toiminta, johtaminen ja kehittäminen

Hyvin toimiva johtoryhmä on korvaamaton menestystekijä kaikissa organisaatioissa. Johtoryhmän tulee kuitenkin olla paljon enemmän kuin aika ajoin yhteen kokoontuva ja työpaikan asioita käsittelevä kallispalkkainen ihmisjoukko. Tuloksellinen johtoryhmä on osa organisaation johtamisjärjestelmää, ja sillä on yhteytensä strategiseen johtamiseen, organisaatiorakenteeseen, johtamisprosesseihin sekä hallituksen ja muiden johtavien ryhmien toimintaan. Johtoryhmän käsikirja kuvaa seikkaperäisesti johtoryhmätyöskentelyn ydinkysymyksiä: Kuinka suuri johtoryhmän tulee olla ja minkä toimintojen edustajista sen tulee muodostua? Miten johtoryhmä laatii itselleen sopivat pelisäännöt? Miten johtoryhmän työskentelystä tulee palkita? Miten johtoryhmä viritetään strategiseen läpimurtoonsa? Milloin ja miten johtoryhmää tulee uudistaa?

Alma Talent 1. painos

Strateginen johtaminen : menestyksen timantti

Kamensky, Mika

Lean : kohti täydellisyyttä : Mitä Toyota ja muut lean-yritykset tekevät eri tavalla kuin muut