Ilmastouudistajat

Oletko kiinnostunut ilmastonmuutoksesta ja sen tuomista mahdollisuuksista uudistaa liiketoimintaa? Etsitkö helppolukuista kirjaa, joka kertoo eri toimialojen ilmastovaikutuksista, keinoista vähentää päästöjä ja tehdä liiketoiminnasta vähähiilisempää? Haluatko tietää, mitä ilmastonmuutos tarkoittaa eri alojen yrityksille ja miten liiketoiminnasta tehdään ilmastokestävää?

Tämä kirja kertoo perusasiat, jotka yritysten kannattaa tietää ilmastonmuutoksesta. Kirja valottaa ilmastonmuutoksen haasteita ja mahdollisuuksia eri toimialojen yrityksille. Kirja kuvaa, miten yritysten toimintaympäristö ja tuloksenteko sekä rahan logiikka muuttuvat sitä mukaa kuin sää käy ennakoimattomaksi, lainsäätäjät etenevät rajoitteissaan, uudet ilmastokestävät teknologiat yleistyvät ja kuluttajat vaativat yhä ekologisimpia vaihtoehtoja.

Kirjassa yritysjohtajat kertovat, miten he uudistavat liiketoimintaa vähähiiliseksi. Kirja esittelee runsaasti yrityskeissejä, ilmastoratkaisuja ja menestystarinoita. Monissa yrityksissä ilmastonmuutos ei pelkästään uudista liiketoimintaa, vaan se uudistaa myös yrityksen missiota ja luo parempaa bisnestä. Tämän moni kokee tärkeäksi.

Kirja ei synkistele, vaikka ilmastonmuutos on vakava asia. Fokus on ilmastonmuutoksen vaikutuksissa ja niiden mukana tulevissa uusissa liiketoimintamahdollisuuksissa, joista nyt moni on innostunut. Kirja antaa perustietopaketin lisäksi käytännön työkaluja uudistumiselle.

Alma Talent 1. painos

Kestävä johtajuus : [bisneksen uusi elinehto]

Bärlund, Aija; Perko, Susanna

Kenen ilmasto? / Outi Hakkarainen ja Mira Käkönen (toim.)

Hakkarainen, Outi; Käkönen, Mira

Ihme ilmat! : miksi ilmasto muuttuu

Ertimo, Laura; Ahokoivu, Mari

Vastuullinen liiketoiminta kansainvälisessä maailmassa

Me olemme ilmasto: Miten planeetta pelastetaan ruokavalinnoilla?

Foer, Jonathan Safran