Henkistä fitnessiä ja älykkyyttä työelämään - kokemuksia ja käytäntöjä

Kirja käsittelee henkisyyden edistämistä ja toteuttamista työelämässä sekä työpaikan että työntekijän näkökulmasta. Sen lähtökohtana on henkisyyden myönteiset vaikutukset työntekijöiden hyvinvointiin ja jaksamiseen, työyhteisön toimivuuteen sekä myös työpaikan tuloksellisuuteen. Kirjan aineistona on kymmenen omassa työssään henkisyyttä toteuttavan ja kokevan haastattelut. Kirja sisältää tutkimustietoa henkisyydestä ja työelämän muutoksista. Se tuo esille Suomessa vielä harvinaisia käsitteitä henkinen äly, henkinen wellness ja henkinen fitness. Kirja tarjoaa runsaasti esimerkkejä henkisyyden toteuttamisesta työelämässä arvopohdintoina, läsnäolevuuden käytäntöinä ja vuorovaikutuksen edistämisenä. Kirja kannustaa tehtävien muodossa lukijaansa pohtimaan ja vahvistamaan henkisyyttään omassa työssään.

Henkistä fitnessiä ja älykkyyttä työelämään - kokemuksia ja käytäntöjä

Sirkkilä, Hannu

Työelämän tarkoitus : oivalla 7 voimaa

Aaltonen, Kristiina