Han som inte ville älska

Marcus är ett riktigt svin. Ett narcissistiskt svin. När han en fredag efter jobbet kommer hem och finner sin fru i säng med en annan man, ställs allt på ända. Händelsen blir början på en resa. En fysisk, psykologisk och filosofisk resa med okänd destination. Och med en högst oväntad reskamrat.

Han som inte ville älska är en märklig berättelse som väver samman fiktion med faktaspäckade utläggningar och filosofiska betraktelser.

Det är också ett vittnesmål om hur en sprucken självbild kan få ödesdigra konsekvenser.

Fredrik Ternström, född 1981, är uppvuxen i Göteborg. Han är skolad inom reklam och kommunikation. Utöver det har han studerat kognitiv neurovetenskap med inriktning på medvetandet och hjärnan. Han gör författardebut med romanen HAN SOM INTE VILLE ÄLSKA.

Den sista resan

Diski, Jenny

Han som inte ville älska

Ternström, Fredrik