Genom Europa på 80 dagar med Serenity

Tanken av att få njuta av livet på heltid i båten är en fantastisk känsla! En sorts verklighet som faktiskt kunde bli vår och som nu äntligen skulle bli av.

Efter vår resa runt Sverige från sydöstra Blekinge via Göta Kanal 2017 blev vi mer övertygade än någonsin. Vi gör det! Hur svårt kunde det vara egentligen?! Sagt och gjort, på våren 2018 flyttade vi in i Serenity på heltid och strax efter midsommar gav vi oss av på en resa söderut. Våra tankar om att ta oss med S/Y SRC Serenity på kanalerna genom Europa blev då ett faktum.

Boken ger beskrivande förberedelser inför vår resa såsom servicen av vår Storebro 34:a, Serenity, som vilka praktiska tips och dokumentation vi skulle behöva fylla vår packning med under vår resa. Genom vår inspirerande reseberättelse på 80 dagar skildras både underbara och fruktansvärda händelser som ingen av oss hade kunde fantiserat om.

Man lever bara en gång! hälsningar Ann-Sofie & Johan

Blåklockor som klingar på natten : Morden vid Göta kanal, 1