Förändringsprincipen. Skapa en kultur av förändring och omvärldsanalys

Morgondagens brutala förändringstempo måste mötas med nya och radikala grepp. Utmaningen består i att dagens organisationer inte arbetar tillräckligt med förändring. Problemet är bristande omvärldsanalys. Lösningen är att skapa en verksamhet som helt igenom präglas av förändringsdriven omvärldsanalys.

I Förändringsprincipen får du veta hur det går till. För att lyckas krävs det att inte bara ledaren, utan varje medarbetare är delaktig i arbetet – det gäller att skapa en kultur. Författarna tar sin utgångspunkt i lång egen erfarenhet, andra ledares erfarenhet samt aktuell forskning och ger en unik inblick i hur effektivt förändringsarbete kan bedrivas i kombination med omvärldsanalys. De presenterar både de avgörande framgångsfaktorerna och verktygen som skapar resultat. Förändringsprincipen vänder upp och ner på de traditionella principerna för omvärldsanalys.

Boken vänder sig främst till ledare och beslutsfattare i organisationer, men är tänkt att sättas i händerna på alla medarbetare, för att gemensamt kunna skapa en kultur av förändring och omvärldsanalys.

Elon Musk : Tesla, SpaceX och jakten på en fantastisk framtid

Vance, Ashlee

Nerdonomics: varför nördar startar företag och varför det är viktigt för Sverige

Thand Ringqvist, Elisabeth