Finanssihallinto-oikeus : valtion ja kuntien varainkäyttö ja varainkäytön valvonta / Arvo Myllymäki

Finanssihallinto-oikeus Teos on kattava kokonaisesitys finanssihallinto-oikeudesta. Siinä käsitellään muun muassa kansallista finanssipolitiikkaa ja sen mahdollisuuksia EMU-oloissa sekä pureudutaan valtion ja kuntien talouden suunnitteluun, päätöksentekoon ja valvontaan. Teoksessa tarkastellaan myös välillisen julkistalouden orgaaneja, esimerkiksi Kansaneläkelaitosta ja Raha-automaattiyhdistystä. Kirjassa on huomioitu sekä uuden perustuslain että Agenda 2000:n vaikutus julkistalouden sääntelyyn ja sen valvontaan. Teos on tarpeellinen kaikille, joita kiinnostaa yhteisten varojemme käyttö ja käytön valvonta. Erityisen hyödyllinen se on niille luottamushenkilöille ja virkamiehille, jotka ovat tekemisissä kunnallis- tai valtiontalouden kanssa. Niin ikään EU-tukien kanssa työskentelevät saavat teoksesta käyttökelpoisen selkänojan. Teos soveltuu hyvin myös oppikirjaksi. Teoksen kirjoittaja, professori Arvo Myllymäki, on Tampereen yliopiston julkisoikeuden professori ja Tampereen yliopiston tilintarkastuskoulutuksen johtaja. Kirjaa ei voi tulostaa, eikä siitä voi kopioida valintoja leikepöydälle.

WSOY

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Mies isänmaan takapihalla