Fanni ja ihmeellinen tunnelämpömittari: tunnesäätelyn harjoitteleminen

Tämä kirja on kuvaa ja ääntä sisältävä Epub3-versio, joka toimii vain lukuohjelmissa, jotka tukevat Epub3-kirjoja. Suosittelemme käyttämään Adobe Digital Editions-sovellusta täyden tuen osalta. Ellibs-sovellus tukee aineiston osalta vain kuvasisältöä.
Kesken eväsretken Fanni-norsu ja ystävät huomaavat puistossa nuupahtaneen kukkatarhan. Heille selviää, että nämä erikoiset kukat voi pelastaa vain puiston tunnelämpötilaa säätelemällä. Onnistuvatko ystävykset laskemaan kukkatarhan tunnelämpömittarin lukeman vihreälle alueelle? Lapsi voi kokea päivän aikana kirjavan joukon tunteita pettymyksestä iloon ja hämmästyksestä inhoon. Taito säädellä omien tunteiden voimakkuutta auttaa lasta luomaan vahvaa itsetuntoa ja myönteisiä ihmissuhteita. Kirjan tarina ja siihen liittyvät tehtävät opettavat lapselle tunteen voimakkuuden tunnistamista, mikä luo pohjan tunnesäätelyn oppimiselle. Fanni-sarjan kirjat tutustuttavat lapset tunnetaitoihin ja käytännön tunnesäätelykeinoihin askel askeleelta. Kirjat sopivat 4-7-vuotiaille. Kaikissa sarjan kirjoissa on lämminhenkinen tarina lapsen kanssa luettavaksi. Kuvaäänikirjasta on poistettu painetussa kirjassa mukana oleva aikuisille suunnattu tunnetaidoista kertova osuus ja tunnetaitoharjoitukset, jotta kirja on lapselle mukavaa kuunneltavaa. Tunnetaitotehtäviin voi tutustua painetussa kirjassa. Kirjojen tekijät Julia Pöyhönen ja Heidi Livingston ovat lasten kehitykseen ja vanhemmuuden tukemiseen erikoistuneita psykologeja. He ovat kehittäneet lasten tunnetaitoja vahvistavia valmennuksia perheille, päiväkodeille ja perheneuvoloille. Heidän luotsaamansa FamilyBoost-verkkosivusto on lapsiperheille suunnattujen digitaalisten psykologipalveluiden uranuurtaja Suomessa. Kirjan ilmeikkään ja kiehtovan kuvituksen on tehnyt Linnea Bellamine.

Järvenpää-Träskända, Kerava-Kervo, Mäntsälä, Tuusula-Tusby
Kirkes-kirjastot.

Fanni ja rento laiskiainen: stressin säätelyn ja rentoutumisen harjoitteleminen

Pöyhönen, Julia; Livingston, Heidi; Bellamine, Linnea; Pajunen, Jarkko