Elbrist i storstäderna - ett marknadsperspektiv

De senaste åren har problem med överföringsbegränsningar i elnätet blivit alltmer påtagliga i Sverige. Detta har gjort det svårt för företag att expandera sin verksamhet och lett till ökade regionala skillnader i elpriset.

Författarna har undersökt olika marknadsreformer som inom några år skulle minska problemet med elbrist i storstäderna. Det handlar bland annat om att utnyttja de befintliga resurserna i systemet på ett mer effektivt sätt och förbättra de ekonomiska incitamenten för marknadsaktörerna.

Apple från insidan: Hur världens största, mest beundrade och hemligaste företag egentligen fungerar

Lashinsky, Adam

Sömnlös i Seattle - Innanför väggarna på ett av världens mäktigaste företag - Ett reportage om Bill Gates Microsoft

Swartz, Oscar