Elämänmittainen luontoretki : mitä luonto ja eläimet ovat minulle opettaneet

Ilkka Koivisto on tarkkaillut ja tutkinut luonnonilmiöitä koko ikänsä. Uteliaisuudella siunattu "luontosetä" avaa lukijan ihmeteltäväksi vuosien saatossa tekemiään havaintojaja luonnon hämmästyttävää monimuotoisuutta. Koivisto auttaa ymmärtämään, mikä luonnossa on olennaista. Eläimen tai luontoilmiön äärellä tulee yleensä ensimmäiseksi mieleen kysymys: mikä? Mutta kun haluat syventää tietämystäsi, tuleekin kysyä: miksi? Miksi kissalla on pitkä häntä mutta ilveksellä töpö? Miksi simpanssit ovat sotaisia? Miksi jotkut pikkulinnut harrastavat syrjähyppyjä? Koiviston teos innostaa luonnon tarkkailuun. Monimuotoinen luonto ympärillämme on mittaamattoman arvokas. Sen äärelle tulee pysähtyä herkin korvin ja avoimin mielin.

Korsnäs, Kristinestad-Kristiinankaupunki, Kronoby-Kruunupyy, Larsmo-Luoto, Malax-Maalahti, Korsholm-Mustasaari, Närpes-Närpiö, Pedersöre-Pedersören kunta, Jakobstad-Pietarsaari, Nykarleby-Uusikaarlepyy, Vorå-Vöyri
Fredrika-kirjastot.

Kirkkonummi-Kyrkslätt
Kirkkonummi.