Den långe från Sundsvall

Femtiotalet närmar sig sitt slut när Nils Holgersson blir Sveriges yngste poliskommissarie. Men åldern är irrelevant ute på fältet. I ett prunkande Stockholm hittas en liten flicka brutalt mördad i en lekpark och Holgersson får genast visa sina sanna färger. Med nya idéer och arbetsmetoder hämtade direkt ur den senaste kurslitteraturen försöker Nils närma sig fallet... men tiden är knapp när mördaren löper fortsatt fri.

'Den långe från Sundsvall' är den första delen i trilogin om kommissarie Holgersson. Delarna är fristående.

Kjell Erling Genberg (1940-) är en svensk författare och manusförfattare från norra Hälsingland. Enberg är främst känd för sina deckarromaner, westernromaner och sin otroliga produktivitet som författare.

Följer den unge kommissarien Nils Holgerssons eskapader inom polisväsenden i slutet på 50-talet och början på 60-talet.

Den långe från Sundsvall

En brödskrivares råd till blivande författare

En brödskrivares råd till blivande författare

Mannen i bäcken

Mördaren är på väg

Broberg, Ulf; Genberg, Kjell E.