Big Game - Kuinka Hollywood tuotiin Suomeen

Kertomus siitä, miten Hollywood tuotiin Suomeen.

Kirja seuraa Big Game -elokuvan valmistumista ja kertoo sen, miten ohjaaja Helander ja tuottaja Jokiranta ovat tehneet mahdottomasta mahdollisen.

Kevättalvella 2015 saa ensi-iltansa Big Game, kallein suomalaiselokuva koskaan. Se on Jalmari Helanderin ohjaama seikkailukertomus, jossa Samuel L. Jacksonin esittämä Yhdysvaltain presidentti pakenee terroristeja suomalaismetsässä. Helander olisi edellisen elokuvansa, särmikkään ja suositun Rare Exportsin siivin päässyt halutessaan Hollywoodin liukuhihnalle hommiin. Mutta miksi Helander olisi niin tehnyt, Kinnunen kysyy, kun hän voi toteuttaa sen minkä on tuottajansa Petri Jokirannan kanssa uhannutkin, tuoda Hollywoodin Suomeen. Omilla ehdoillaan. Big Game on kiehtova kertomus kansainvälisen elokuvanteon kulissien takaa.

Kalle Kinnunen on elokuvakriitikko ja vapaa toimittaja. Hänen julkaisufoorumeihinsa kuuluu mm. Suomen Kuvalehti.

Jalmari Helander on vuonna 1976 syntynyt Jussi-palkittu elokuvaohjaaja, jonka toinen kokoillan elokuva Big Game on.

Kun jalkapallon MM-kisojen kunniaksi Helsingin Sanomien kulttuuritoimitus valitsi Suomelle eri taiteenalojen maajoukkueen, Jalmari Helander valittiin elokuvataiteen hyökkääjäksi. Perusteena oli, että hän on suomalaisen elokuva-alan nopein etenijä.

Johnny Kniga 1. painos

Valkokankaan valtakunta : elokuvamoguli Jukka Mäkelän tunnustukset