Bändikirja: Kasaaminen, treenit, keikat, studio, raha, tarinat

Kaikki, mitä olet halunnut tietää bänditoiminnasta, mutta et ole osannut kysyä! Bändikirjassa 26 suomalaista ykkösrivin bändiä ja 10 musiikkibisneksen ammattilaista jakavat kokemuksiaan keikoilta, tien päältä ja studiosta. Ammattilaisten ongelmista ja onnistumisista on koottu liki 400 sivun opas bändiä perustaville ja sellaisissa soittaville. Kirja avaa bändien arkea myös tavallisille musadiggareille.

Bändikirja on tähän mennessä kattavin suomalainen teos bänditoiminnasta. Rokkareiden lisäksi onnistumisensa salaisuuksia valottavat myös räppärit ja tanssimusiikin edustajat.

Kirja on jaettu selkeisiin aihealueisiin, joita ammattilaiset kommentoivat. Se antaa vastauksia bänditoiminnan kysymyksiin monelta kantilta. Miten bändi kannattaa koota? Mitä on hyvä tietää tekniikasta? Kuinka myydään keikkaa? Miten tehdään levydiili?

Kirjassa puhuvat muusikot seuraavista bändeistä: Amorphis, Apocalyptica, Ben Granfelt Band, Egotrippi, Eppu Normaali, Freud Marx Engels & Jung, Gasellit, Hassisen Kone, Hurma, Indica, Klamydia, Pariisin Kevät, Peer Günt, Pelle Miljoona Oy, Piirpauke, Problems?, Saimaa, Sielun Veljet, Stam1na, Teflon Brothers, Tiisu, Tiktak, Tilhet, pajut ja muut, Tuure Kilpeläinen ja Kaihon Karavaani, Vesterinen Yhtyeineen ja YUP.

Docendo 1. painos

Roudarit: vastuun ja kamojen kantoa jo vuodesta 1965

Laamanen, Lamppu

Lennon : rocktähden elämä, rakkaudet ja kuolema