Att möta sig själv utspridd till fantasyvärld

Hur uppstår egentligen en karaktär? Och varifrån kommer egentligen en författares inspiration? Det är frågor som Cecilia Wennerström i denna text försöker ge svar på. Tillsammans med sin karaktär Petra Bravo ger hon läsaren en inblick i en författares tankegångar - och i födelsen av en helt ny värld.

'Att möta sig själv utspridd till fantasyvärld' har tidigare publicerats som en del av Novellmästarnas antologi 'Möten i verklighet och dikt'.

Cecilia Wennerström, född 1947, är en svensk musiker, författare och förläggare. Hon är medlem i föreningen Novellmästarna och har bl.a. skrivit trilogin "Sagan om Rand".

Från Lexå till Glitterscenen : finlandssvenska tidsbilder, läsningar, författatporträtt 1960-2013

Korsström, Tuva

Mammuten, eller Jörn Donners efterlämnade handlingar. Första delen : om illamåendets historia i Finland

Donner, Jörn