Aja aurasi vainajain luitten yli

Nobelistin nautittavassa romaanissa kohtaavat trilleri ja satu. Janina asuu syrjäisessä puolalaiskylässä. Hän viettää talvipäivät opiskellen astrologiaa, kääntäen William Blaken runoja ja huolehtien rikkaiden varsovalaisten kesäasunnoista. Hän on kylän outolintu, joka pitää enemmän eläinten kuin ihmisten seurasta. Sitten Janinan naapuri kuolee, ja pian ruumiita alkaa löytyä lisää. Epäilysten kasaantuessa Janina ujuttautuu osaksi rikostutkintaa. Hän on varma, että tietää, kuka syyllinen on. Kun joku vain suostuisi kuuntelemaan häntä... Tutkimusmatka järjen ja hulluuden, oikeuden ja perinteiden hämyisille rajamaille. Ketä pidetään selväjärkisenä? Kenen ääni on kuulemisen arvoinen?

Otava 1. painos

Espoo-Esbo, Helsinki-Helsingfors, Kauniainen-Grankulla, Vantaa-Vanda
Helmet-kirjastot.

Kaarina-S:t Karins, Kustavi-Gustavs, Laitila, Lieto-Lundo, Masku, Mynämäki, Naantali-Nådental, Nousiainen-Nousis, Paimio-Pemar, Pyhäranta, Raisio-Reso, Rusko, Salo, Sauvo-Sagu, Taivassalo-Tövsala, Turku-Åbo, Uusikaupunki-Nystad, Vehmaa