Aaveiden Tampere – Kummitustarinoita Tammerkosken rannoilta : Haamun aavetarinat

Kummitustarinoita Tammerkosken rannoilta Tampere kasvoi väkevän kosken varteen, punatiilisten tehdasrakennusten ympärille. Tänä päivänä maamme korkeimmat rakennukset ulottuvat siellä tehtaanpiippujakin korkeammalle. Mutta niiden varjoissa elävät toisenlaiset tarinat. Vuoden 1918 sisällissota on kummitellut Tampereella meidän päiviimme asti - myös kirjaimellisesti, aavetarinoiden muodossa. Sodan ratkaisevissa taisteluissa kaatuneiden haamuja on nähty niin Tullikamarilla, Tampereen Teatterissa, Pyynikin alueella kuin Kalevankankaallakin. Klassisia herraskartanoiden kummituksiakaan ei tarvitse kaukaa etsiä: Milavidan palatsilla, Ahlmanin opistolla sekä Hatanpään ja Haiharan kartanoilla on kaikilla omansa. Kirjan tarinoiden myötä vierailemme myös Finlaysonin tehdasmiljöössä, Amurin työläismuseokorttelissa ja Pispalan puutalokaupunginosassa, joissa kaikissa on nähty värikkäitä ihmiskohtaloita, elämiä ja kuolemia. Tervetuloa aaveiden Tampereelle!

Haamu Kustannus 1. painos

Akaa, Hämeenkyrö-Tavastkyro, Ikaalinen-Ikalis, Juupajoki, Kangasala, Kihniö, Lempäälä, Mänttä-Vilppula, Nokia, Orivesi, Parkano, Pirkkala-Birkala, Punkalaidun, Pälkäne, Ruovesi, Sastamala, Tampere-Tammerfors, Urjala, Valkeakoski, Vesilahti, Virrat-Virdois, Ylöjärvi
Piki-kirjastot.

Aaveiden Turku : kummitustarinoita Suomen vanhimmasta kaupungista