23 transmyyttiä : totta ja tarua transihmisistä

Kaikilla on mielipide transihmisistä, mutta vain harva tuntee tositarinat ja faktat myyttien takaa. 23 transmyyttiä on matkalippusi sukupuolivähemmistöjen maailmaan transtaustaisen toimittaja Mona Blingin johdolla.

Millaisia elämänkokemuksia kätkeytyy uskomusten ja tabujen taakse? Mitä sukupuolenkorjausprosessissa oikeasti tapahtuu? Kuinka transihmiset harrastavat seksiä? Millaista on deittailla transihmisenä?

23 transmyyttiä purkaa luku kerrallaan myyttejä kirjailijan omien sekä muiden transtaustaisten ihmisten elämänkokemusten, tarinoiden ja asiantuntijahaastatteluiden kautta. Kirja on suunnattu kaikille, joilla on mielipide transihmisistä ja uteliaisuutta tietää, onko luulo todellisuudessa tiedon väärti. Teos haastaa lukijaa murtamaan omat ennakkoluulonsa ja näkemään transihmiset uudessa valossa.

Mona Bling (s. 1992) on helsinkiläinen somevaikuttaja ja toimittaja, jonka töitä on julkaistu muun muassa Cosmopolitanissa ja ELLE-lehdessä. Sosiaalisessa mediassa Bling puhuu yli 20 000 seuraajalleen transihmisten oikeuksista, feminismistä ja elämästään transnaisena. Bling tekee yhdessä Irene Naakan kanssa suosittua Kroonisesti ärhäkkä -podcastia. 23 transmyyttiä - Totta ja tarua transihmisistä on Mona Blingin odotettu esikoisteos.

23 transmyyttiä: Totta ja tarua transihmisistä

Bling, Mona; Bling, Mona; Toiviainen, Miiko

Sukupuoleen katsomatta: Kuinka kohdata monimuotoisuus

Nousiainen, Susi