100% En annorlunda bok om ett friskare liv

Åter du 20 morötter om dagen, springer två mil före frukost och tar tio styrkcen 5-minuters pauser om dagen för frigörande avspäningsövningar? Nej? Inte jag heller.

Vi vet att vi mår bättre om vi motionerar regelbundet, äter sundare och lever ett liv med mindre stress, men de flesta böcker och tidningsartiklar som handlar om detta ställer krav och ger oss förlag vi sällan kan leva upp till.

Avsikten med denna bok är att övertyga dig om att dina attityder och inställningar till ett friksare liv är grunden till flera positiva hälsobeslut. Utan att ge dig dåligt samvete. Här finner du mycket praktiskt råd och en tankemodell att följa.

John Steinberg är fil dr i pedagogik och beteendevetare och, i denna bok, beskriver Tro-Kropp-Modellen för beteendeförändringar.

Boken skrevs redan 1995 och nu utges i en pdf upplaga. John är författare till ett 50-tal böcker om pedagogik, inlärning, ledarskap och kommunikation.

Skolans nya syfte

Professionella samtal - Konsten att leda utvecklingssamtal i skolan

Pedagogik i praktiken

Den nya inlärningen